Italien - Sorrento & Amalfikusten


Oj, oj, oj, vad mycket bilder det blev! Har försökt sammanfatta litegrann, men det blev ändå massor... Hoppas ni orkar kika.

Capo di Sorrento









Pompeji








Capri









Positano & Amalfi







Marina de Cantona






Badbryggor i Sorrento




God mat & mysigt hotell
















Heaven is a place on earth! Vilken fantastisk vecka! Varmt var det, så det förslog... drygt 35 grader hela tiden. Men så härligt! Maten, kaffet, glassen, shoppingen, vädret... helt underbart!

Sorrento var en perfekt stad att utgå ifrån för att ta sig runt med buss, båt eller tåg på olika utflykter. Att åka buss längst de branta och slingriga vägarna var helt klart en upplevelse. En hisninde upplevelse - man kunde inte se sig mätt på utsikten! Båten och tåget var lite lugnare.

I själva Sorrento badade man från badbryggor, men bara en busstur bort fanns det stränder av alla de slag. Stenstränder, sandstränder och klippor. Mysigaste badet var nog ändå lagunen vid Capo di Sorrento. Det blir svårslaget!


Kommentarer
Postat av: Origami-Bokbinder-Kort

Vilka fantastiska bilder och vyer. Det ser skönt ut där. Jag förstår att du trivdes.

2010-08-03 @ 19:09:55
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: Malin

FANTASTISKT! Jag är så glad för din skull att ni verkar ha fått uppleva en otrolig semestervecka! Jag borde vara avundsjuk med tanke på att jag har spenderat samma vecka på fjärde lång, men det är jag inte - kanske bara lite... :-) (Någon dag är det min tur!) Kram på dig!

2010-08-03 @ 22:40:46
Postat av: Christina

Visst är det vackert på Amalfikusten och Capri.

Jag har precis samma kort på trappan i Amalfi fast vi sitter och äter glass.

Vi ses snart/Christina

2010-08-04 @ 09:35:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria

Vackra Marie, bilderna på dig skulle kunna platsa i en katalog för att locka turister...de andra bilderna var med underbara...Hemkommen för en timme sen...saknade "hemma" så mkt, har jag aldrig gjort innan...men innan har ju Anthony vart med...Vi hörs snart så vi kan bestämma när jag ska komma med cykeln(och lite annat)Kram

2010-08-04 @ 13:42:43
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Marie Å

Åh, stort tack för de fina kommentarerna! /Marie

2010-08-05 @ 14:00:45
URL: http://wwww.marieakerblad.blogg.se/
Postat av: A-C

Gud vad fina bilder! Ni verkar ha haft det fantastiskt. Kram A-C

2010-08-05 @ 20:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0